Ενότητα 5.4: Ασκηση 2
Μετά τη διάγνωση των αποβλήτων και τη διαχείρισή τους, έρχεται η στιγμή να προσδιοριστούν οι σχετικές ενέργειες. Ακολουθούν ορισμένες από τις ιδέες που προέκυψαν από τον σχολικό περιβαλλοντικό έλεγχο που διενεργήθηκε σε ένα σχολείο:
Δημιουργία ενός εξατομικευμένου φαγητοδοχείου για το σχολικό γεύμα.
Τοποθέτηση ξεχωριστών κάδων για κάθε απόβλητο: πλαστικό, χαρτί και οργανικά απορρίμματα.
Δημιουργία μιας σχολικής μονάδας κομποστοποίησης για την παραγωγή λιπάσματος για τον κήπο ή τον σχολικό κήπο μέσω της αξιοποίησης των οργανικών απορριμμάτων.
Ανάθεση στους μικρότερους μαθητές/-τριες του εργαστηρίου «μείωση, επαναχρησιμοποίηση και ανακύκλωση» με σκοπό την ευαισθητοποίηση, την ερμηνεία και τη διδασκαλία των νέων προτάσεων στους μαθητές/-τριες όλων των ηλικιών, την ενίσχυση της συμμετοχής τους όπως και τη συνεισφορά τους με νέες πρωτοβουλίες.
Θέσπιση ενός ετήσιου βραβείου που δίνεται στην τάξη που θα έχει επιτύχει τα καλύτερα αποτελέσματα σε κάποιον από τους δείκτες του ελέγχου (για παράδειγμα, η τάξη με τους περισσότερους μαθητές/-τριες που φέρνουν φαγητοδοχεία με κολατσιό, η τάξη με τους περισσότερους μαθητές/-τριες που έρχονται με ποδήλατο ή περπατώντας κ.α.).
Εισήγηση προς το σχολείο για τη βελτίωση της βαθμολογικής βαρύτητας των δραστηριοτήτων που συμμορφώνονται με τα κριτήρια μείωσης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων ή βελτίωσης της διαχείρισης των αποβλήτων.
Δραστηριότητα: με βάση τα συμπεράσματα του περιβαλλοντικού ελέγχου, θεσπίστε κανονισμούς για την επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων. Μπορείτε να βρείτε μερικές ιδέες στον ιστότοπο του σχολείου St. Giles .