Ενότητα 5.4: Ασκηση 2

Μετά τη διάγνωση των αποβλήτων και τη διαχείρισή τους, έρχεται η στιγμή να προσδιοριστούν οι σχετικές ενέργειες. Ακολουθούν ορισμένες από τις ιδέες που προέκυψαν από τον σχολικό περιβαλλοντικό έλεγχο που διενεργήθηκε σε ένα σχολείο:

 

  • Δημιουργία ενός εξατομικευμένου φαγητοδοχείου για το σχολικό γεύμα.

  • Τοποθέτηση ξεχωριστών κάδων για κάθε απόβλητο: πλαστικό, χαρτί και οργανικά απορρίμματα.

  • Δημιουργία μιας σχολικής μονάδας κομποστοποίησης για την παραγωγή λιπάσματος για τον κήπο ή τον σχολικό κήπο μέσω της αξιοποίησης των οργανικών απορριμμάτων. 

  • Ανάθεση στους μικρότερους μαθητές/-τριες του εργαστηρίου «μείωση, επαναχρησιμοποίηση και ανακύκλωση» με σκοπό την ευαισθητοποίηση, την ερμηνεία και τη διδασκαλία των νέων προτάσεων στους μαθητές/-τριες όλων των ηλικιών, την ενίσχυση της συμμετοχής τους όπως και τη συνεισφορά τους με νέες πρωτοβουλίες. 

  • Θέσπιση ενός ετήσιου βραβείου που δίνεται στην τάξη που θα έχει επιτύχει τα καλύτερα αποτελέσματα σε κάποιον από τους δείκτες του ελέγχου (για παράδειγμα, η τάξη με τους περισσότερους μαθητές/-τριες που φέρνουν φαγητοδοχεία με κολατσιό, η τάξη με τους περισσότερους μαθητές/-τριες που έρχονται με ποδήλατο ή περπατώντας κ.α.). 

  • Εισήγηση προς το σχολείο για τη βελτίωση της βαθμολογικής βαρύτητας των δραστηριοτήτων που συμμορφώνονται με τα κριτήρια μείωσης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων ή βελτίωσης της διαχείρισης των αποβλήτων. 

 

Δραστηριότητα: με βάση τα συμπεράσματα του περιβαλλοντικού ελέγχου, θεσπίστε κανονισμούς για την επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων. Μπορείτε να βρείτε μερικές ιδέες στον ιστότοπο του σχολείου St. Giles . 


Last modified: Friday, 8 September 2023, 11:50 AM