Ενότητα 5.4: Ασκηση 1

Αφού γίνει η διάγνωση για καθεμία από αυτές τις δραστηριότητες, θα εξετάσουμε ποια είναι η διαχείριση που γίνεται σήμερα και τι καλύτερο θα μπορούσε να γίνει στο μέλλον: 

 

Δραστηριότητες/Χώροι

Τρέχοντες/-ουσες 

Εναλλακτικές λύσεις και μέθοδοι

Πρωινό 

Στον τυπικό κάδο ή στο πάτωμα

- Διανομή φακέλων ή χάρτινων συσκευασιών (τύπου boc'n roll)

- Ειδικοί κάδοι για κάθε απόβλητο (πλαστικό, χαρτί, οργανικά απορρίμματα)

Τραπεζαρία/

κουζίνα

- Όλα τα υπολείμματα πετιούνται στον ίδιο κάδο.

- Ανεπαρκής έλεγχος της κατανάλωσης νερού

- Επιλεκτικός διαχωρισμός των οργανικών απορριμμάτων από τα υπολείμματά τους.

- Ατομικές και επαναχρησιμοποιήσιμες υφασμάτινες χαρτοπετσέτες.

- Τοποθέτηση μετρητή νερού ή μίας κανάτας ανά τραπέζι για λελογισμένη χρήση νερού. 

Αίθουσα διδασκαλίας 

Συσσώρευση μεγάλων ποσοτήτων χαρτιού στους κάδους καθώς και πλαστικών δοχείων και αλουμινόχαρτου (απουσία οργανικής ύλης)

- Ειδικοί κάδοι στην τάξη για κάθε απόβλητο (πλαστικό, χαρτί και υπολείμματα).

- Μείωση της κατανάλωσης χαρτιού μέσω της χρήσης ηλεκτρονικών υπολογιστών και τάμπλετ.

Σχολικές μετακινήσεις

Ορισμένοι μαθητές/-τριες φτάνουν στο σχολείο με το δικό τους μηχανοκίνητο όχημα.

Προώθηση εναλλακτικών, πιο υγιεινών και βιώσιμων μορφών μεταφοράς όπως η ποδηλασία, το περπάτημα ή τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Αποδυτήρια/

τουαλέτα

- Καθημερινή χρήση μεγάλης ποσότητας σαπουνιού.

- Σπατάλη στο χαρτί τουαλέτας και στις χαρτοπετσέτες για το στέγνωμα των χεριών.

- Υπερβολική χρήση νερού στις τουαλέτες.

- Τοποθέτηση (οικολογικών) δοχείων σαπουνιού με σήμανση που να υποδεικνύει την ημερήσια κατανάλωση.

- Αντικατάσταση των χαρτοπετσετών με στεγνωτήρες χεριών.

- Κουμπιά στο καζανάκι της τουαλέτας με δύο διαφορετικές εκροές νερού.

 

ΔραστηριότηταΣχεδιάστε τον δικό σας οδηγό για τη διάγνωση στην τάξη σας σύμφωνα με τις δραστηριότητες και τους χώρους όπου εκτελείται η εκπαίδευση των μαθητών/-τριών σας.


Last modified: Friday, 8 September 2023, 11:47 AM