Ενότητα 5.4: Ασκηση 1
Αφού γίνει η διάγνωση για καθεμία από αυτές τις δραστηριότητες, θα εξετάσουμε ποια είναι η διαχείριση που γίνεται σήμερα και τι καλύτερο θα μπορούσε να γίνει στο μέλλον:
Δραστηριότητες/Χώροι | Τρέχοντες/-ουσες | Εναλλακτικές λύσεις και μέθοδοι |
Πρωινό | Στον τυπικό κάδο ή στο πάτωμα | - Διανομή φακέλων ή χάρτινων συσκευασιών (τύπου boc'n roll) - Ειδικοί κάδοι για κάθε απόβλητο (πλαστικό, χαρτί, οργανικά απορρίμματα) |
Τραπεζαρία/ κουζίνα | - Όλα τα υπολείμματα πετιούνται στον ίδιο κάδο. - Ανεπαρκής έλεγχος της κατανάλωσης νερού | - Επιλεκτικός διαχωρισμός των οργανικών απορριμμάτων από τα υπολείμματά τους. - Ατομικές και επαναχρησιμοποιήσιμες υφασμάτινες χαρτοπετσέτες. - Τοποθέτηση μετρητή νερού ή μίας κανάτας ανά τραπέζι για λελογισμένη χρήση νερού. |
Αίθουσα διδασκαλίας | Συσσώρευση μεγάλων ποσοτήτων χαρτιού στους κάδους καθώς και πλαστικών δοχείων και αλουμινόχαρτου (απουσία οργανικής ύλης) | - Ειδικοί κάδοι στην τάξη για κάθε απόβλητο (πλαστικό, χαρτί και υπολείμματα). - Μείωση της κατανάλωσης χαρτιού μέσω της χρήσης ηλεκτρονικών υπολογιστών και τάμπλετ. |
Σχολικές μετακινήσεις | Ορισμένοι μαθητές/-τριες φτάνουν στο σχολείο με το δικό τους μηχανοκίνητο όχημα. | Προώθηση εναλλακτικών, πιο υγιεινών και βιώσιμων μορφών μεταφοράς όπως η ποδηλασία, το περπάτημα ή τα μέσα μαζικής μεταφοράς. |
Αποδυτήρια/ τουαλέτα | - Καθημερινή χρήση μεγάλης ποσότητας σαπουνιού. - Σπατάλη στο χαρτί τουαλέτας και στις χαρτοπετσέτες για το στέγνωμα των χεριών. - Υπερβολική χρήση νερού στις τουαλέτες. | - Τοποθέτηση (οικολογικών) δοχείων σαπουνιού με σήμανση που να υποδεικνύει την ημερήσια κατανάλωση. - Αντικατάσταση των χαρτοπετσετών με στεγνωτήρες χεριών. - Κουμπιά στο καζανάκι της τουαλέτας με δύο διαφορετικές εκροές νερού. |
Δραστηριότητα: Σχεδιάστε τον δικό σας οδηγό για τη διάγνωση στην τάξη σας σύμφωνα με τις δραστηριότητες και τους χώρους όπου εκτελείται η εκπαίδευση των μαθητών/-τριών σας.