Ενότητα 5.3: Ασκηση 1
Οι ικανότητες που σχετίζονται με την περιβαλλοντική εκπαίδευση συνοψίζονται στις πέντε ακόλουθες ενότητες:
- Ανάπτυξη μιας υπεύθυνης στάσης που βασίζεται στην ευαισθητοποίηση σχετικά με την περιβαλλοντική υποβάθμιση και τη γνώση των συστημικών αιτιών που την επιδεινώνουν ή τη βελτιώνουν, τόσο σε τοπικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο.
- Προσδιορισμός των διαφόρων πτυχών που σχετίζονται με την υπεύθυνη κατανάλωση τοπικών προϊόντων, αξιολόγηση των συνεπειών για το άτομο και το κοινό καλό, κριτική αξιολόγηση των αναγκών και των υπερβάσεων και άσκηση κοινωνικού ελέγχου όσον αφορά την παραβίαση των δικαιωμάτων των καταναλωτών/-τριών.
- Υιοθέτηση συνηθειών υγιεινού τρόπου ζωής με βάση την κατανόηση της λειτουργίας του σώματος και τον κριτικό προβληματισμό σχετικά με τους εσωτερικούς και εξωτερικούς παράγοντες που το επηρεάζουν, όπως και ανάληψη προσωπικής ευθύνης για την προαγωγή της δημόσιας υγείας.
- Κατανόηση των συγκρούσεων ως στοιχείο της κοινωνικής ζωής το οποίο θα πρέπει να επιλύεται ειρηνικά χωρίς οποιαδήποτε έκφραση βίας.
- Κριτική ανάλυση και αξιοποίηση όλων των ευκαιριών που προσφέρει η σημερινή κοινωνία, ιδίως εκείνων της ψηφιακής κουλτούρας, με αξιολόγηση των πλεονεκτημάτων και των κινδύνων που αυτές ενέχουν, όπως και με ηθική και υπεύθυνη χρήση που συμβάλλει στη βελτίωση της ποιότητας τόσο του προσωπικού όσο και του συλλογικού βίου.
Δραστηριότητα: αντιστοιχίστε τις ακόλουθες δραστηριότητες ή διδασκαλίες με την κατάλληλη βασική ικανότητα:
- Αποφυγή της χρήσης πλαστικών προϊόντων μίας χρήσης.
- Σωστός διαχωρισμός των τοπικών προϊόντων από εκείνα που προέρχονται από μακρινά μέρη.
- Εκμάθηση χρήσης ενός ψηφιακού εργαλείου για την εκτέλεση δραστηριοτήτων με σκοπό την εξοικονόμηση χαρτιού.
- Επίγνωση ότι η κατανάλωση φρούτων για πρωινό είναι πολύ πιο υγιεινή από ένα συσκευασμένο προϊόν αρτοποιίας.
- Κατανόηση του ότι η σπατάλη πόρων μπορεί να οδηγήσει μακροπρόθεσμα σε έλλειψη και συγκρούσεις.
Last modified: Friday, 8 September 2023, 10:49 AM