Ενότητα 5.1: Ορθή πρακτική 2: Ένα πιο πράσινο πρόγραμμα σπουδών

ZER Les Vinyes, Marçà (Καταλονία)

Διάρκεια: 60 ώρες σε 2 σχολικά έτη

Η δραστηριότητα αυτή περιγράφει τη διαδικασία οικολογικής αναβάθμισης του προγράμματος σπουδών που πραγματοποιείται από τα σχολεία ZER του Les Vinyes. Κατά τη διαδικασία αυτή, δημιουργήθηκαν οι κατευθύνσεις για την ανάπτυξη οριζόντιων περιβαλλοντικών δραστηριοτήτων που προορίζονται για όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες, οι οποίες μπορούν ως επί το πλείστον να αναπαραχθούν και σε άλλα σχολεία και συνιστούν μια τράπεζα δραστηριοτήτων. 

Για κάθε εκπαιδευτική συνεδρία προτείνεται η ακόλουθη σειρά: 

  1.  Ο/Η εκπαιδευτικός της τάξης σχεδιάζει μια δραστηριότητα για τους μαθητές/-τριες. Ο σχεδιασμός αυτός περιλαμβάνει την προετοιμασία του δελτίου του/της εκπαιδευτικού, με τις απαραίτητες πληροφορίες για την προετοιμασία του/της και την εργασία που πρέπει να εκπονήσουν οι μαθητές/-τριες. 

  1. Κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής συνεδρίας, ο/η εκπαιδευτικός που προτείνει τη δραστηριότητα την εξηγεί στους άλλους/-ες εκπαιδευτικούς της τάξης, οι οποίοι ενεργούν σαν να ήταν μαθητές/-τριες για τους οποίους/-ες προορίζεται η δραστηριότητα. Με αυτόν τον τρόπο, η δραστηριότητα δοκιμάζεται και, μετά το πέρας της παρουσίασης, συζητείται μεταξύ των εκπαιδευτικών η καταλληλότητα των στόχων που επεξεργάστηκαν, το επίπεδο, οι προτάσεις για το περιεχόμενο κ.λπ. Με λίγα λόγια, όλοι/-ες μαζί αναζητούν στοιχεία για τη βελτίωση της προτεινόμενης δραστηριότητας. 

  1. Οι αλλαγές συλλέγονται από τους/τις συμβούλους κατάρτισης (οι οποίοι/-ες είναι δύο εκπαιδευτικοί του σχολείου) και, στην επόμενη συνεδρία, η δραστηριότητα παρουσιάζεται με τις ενσωματωμένες βελτιώσεις. 

  1. Αφού οι δραστηριότητες κριθούν κατάλληλες, εντάσσονται στα αντίστοιχα επίπεδα. Με αυτόν τον συμμετοχικό τρόπο, σχεδιάστηκε ένα σύνολο περιβαλλοντικών δράσεων από όλους τους/τις εκπαιδευτικούς του κέντρου, οι οποίες είναι διαθέσιμες στον ιστότοπο του εκπαιδευτικού κέντρου. 

 

 

Last modified: Friday, 8 September 2023, 8:39 AM