Ενότητα 5.1: Ορθή πρακτική 1: Μειώνουμε τις κιλοβατώρες στο σχολείο

Σχολείο Nostra Llar, Sabadell (Καταλονία) 

Διάρκεια: 1 έτος

 

Το έργο προέρχεται από μια δράση του κέντρου εξοικονόμησης ενέργειας και αποδοτικότητας σε συνεργασία με τους μαθητές/-τριες: προσαρμογή προγράμματος σπουδών, λήψη μέτρων εξοικονόμησης ενέργειας στο εκπαιδευτικό κέντρο και αξιολόγηση της συνολικής επίδρασης της κατανάλωσης ενέργειας. Οι μαθητές/-τριες συμμετέχουν στη φάση παρακολούθησης και αξιολόγησης της κατανάλωσης του εκπαιδευτικού κέντρου. 

  1. Έναρξη-εξερεύνηση: Στην αρχή του μαθήματος, οι μαθητές/-τριες λαμβάνουν συμβουλές από εξωτερικούς φορείς σχετικά με την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας. Συμβουλές από εξωτερικούς φορείς δίνονται επίσης στην ομάδα των εκπαιδευτικών σχετικά με τις ορθές πρακτικές σε θέματα κατανάλωσης ενέργειας.

  1. Εισαγωγή νέων εννοιών: Στο πλαίσιο του πεδίου των θετικών επιστημών, μελετώνται οι διάφοροι τύποι ενέργειας, η προέλευσή τους όπως και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις τους. Κάθε εβδομάδα, δύο μαθητές/-τριες από κάθε έτος ελέγχουν τους μετρητές ηλεκτρικής ενέργειας και καταγράφουν τα δεδομένα κατανάλωσης. Κάνουν τους υπολογισμούς και αναπαριστούν τα δεδομένα σε ένα γράφημα. Όταν η κατανάλωση αυξάνεται, οι ίδιοι μαθητές/-τριες περνούν από τις τάξεις για να ενημερώσουν και να υπενθυμίσουν τις ορθές πρακτικές. Σε όλα τα μαθήματα υπάρχει ένας μαθητής/-τρια με ρόλο «περιβαλλοντικού πληροφοριοδότη/-τριας», ο οποίος είναι υπεύθυνος/-η για το άνοιγμα και το κλείσιμο του φωτισμού, των υπολογιστών και των βιντεοπροβολέων, το άνοιγμα των κουρτινών κ.λπ. 

  1. Σύνθεση και αξιολόγηση: Στο τέλος του μαθήματος και με βάση το σύνολο των δεδομένων γίνεται συγκριτική μελέτη των διαγραμμάτων κατανάλωσης, υπολογισμός της μέσης κατανάλωσης όπως και υπολογισμοί των εκπομπών CO2. 

Μετά τη συγκριτική μελέτη της κατανάλωσης των δύο τελευταίων μαθημάτων, τα αποτελέσματα των δράσεων βελτίωσης που έχουν πραγματοποιηθεί κοινοποιούνται στην εκπαιδευτική κοινότητα, μέσω μιας συνάντησης ή μιας δημοσίευσης ενός άρθρου στο σχολικό περιοδικό. 

 

Last modified: Friday, 8 September 2023, 8:35 AM