Ενότητα 3.3 Ανάγνωση

Περιφερειακό Γυμνάσιο και Λύκειο Λευκάρων

1. Πρόγραμμα ανακύκλωσης χαρτιού, αλουμινίου, πλαστικού και μπαταριών. Υπάρχουν κάδοι ανακύκλωσης χαρτιού και πλαστικού σε κάθε τάξη και σημεία ανακύκλωσης σε διάφορα σημεία του σχολείου.



2. Το πρόγραμμα «Τηγάνι»

Το πρόγραμμα «Τηγάνι» είναι ένα εκπαιδευτικό, περιβαλλοντικό πρόγραμμα συλλογής χρησιμοποιημένων τηγανελαίων για τη μετατροπή τους σε βιοντίζελ.

Οι μαθητές/-τριες οργάνωσαν μια εκστρατεία ενημέρωσης για το πρόγραμμα στην κοινότητα, μοιράζοντας ενημερωτικά έντυπα στους/στις κατοίκους και στο Δημαρχείο. Προσέγγισαν επίσης διάφορα εστιατόρια και επιχειρήσεις για συνεργασία σχετικά με τη συλλογή τηγανελαίων.

3. Καλλωπισμός μικρού δρόμου

Για τη συγκεκριμένη δράση, τα παιδιά φρόντισαν να οργανώσουν τον καλλωπισμό του χώρου μέρες πριν. Αξιοποίησαν χρησιμοποιημένες παλέτες και αφού τις επεξεργάστηκαν, τις μετέτρεψαν σε όμορφες βάσεις για γλάστρες. Το δρομάκι καθαρίστηκε και γέμισε με φυτά.




4. Δενδροφύτευση

Για την ευαισθητοποίηση των μαθητών/-τριών του σχολείου και της ευρύτερης κοινότητας σχετικά με την κλιματική αλλαγή, φυτεύτηκαν σε διάφορους χώρους του σχολείου εξήντα (60) δενδρύλλια τα οποία παραχωρήθηκαν από τη δασική υπηρεσία του Υπουργείου Γεωργίας, Φυσικών Πόρων και Περιβάλλοντος.

  


5. Εκδήλωση με στόχο την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση σχετικά με την αξία του δέντρου τόσο για τη ζωή όσο και για τη βιωσιμότητα του πλανήτη μας.

 


6. Σύνθεση ενός τραγουδιού για τον Παγκύπριο Διαγωνισμό Ποίησης-Τραγουδιού με θέμα την κλιματική αλλαγή, που διοργάνωσε η Περιβαλλοντική Οργάνωση Πράσινη Ασπίδα, το οποίο κέρδισε το πρώτο βραβείο στην κατηγορία των Λυκείων.

 


7 .  Διερεύνηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από την εκμετάλλευση της Πέτρας των Λευκάρων. Τα παιδιά μαζί με τον Περιβαλλοντικό Όμιλο περιηγήθηκαν στα Πάνω Λεύκαρα και εκτίμησαν τον ιδιαίτερο χαρακτήρα που δίνει αυτή η πέτρα στο χωριό. Ενημερώθηκαν για την ιστορία της πέτρας και συζήτησαν κατά πόσο η εκμετάλλευσή της προκαλεί σοβαρά περιβαλλοντικά προβλήματα.



8 Οι μαθητές/-τριες τοποθέτησαν πινακίδες με οικολογικές επισημάνσεις στις αίθουσες διδασκαλίας, φρόντισαν ώστε όλες οι αίθουσες διδασκαλίας να έχουν τις απαραίτητες ενδείξεις εξοικονόμησης ενέργειας κάτω από κάθε διακόπτη φωτισμού, όπως και να υπάρχουν κάδοι ανακύκλωσης χαρτιού και πλαστικού.
   


9. Παρακολούθησαν ένα ντοκιμαντέρ για τη σημασία της ανακύκλωσης και επισκέφθηκαν την τοποθεσία απέναντι από το σχολείο, η οποία έχει αποφασιστεί από την προηγούμενη σχολική χρονιά να γίνει πράσινο σημείο ανακύκλωσης, σε συνεργασία με το Δημαρχείο. Τα παιδιά έφτιαξαν προσχέδια και εξέφρασαν απόψεις και ιδέες για τη διαμόρφωση του χώρου. Στη συνέχεια, περιηγήθηκαν στην περιοχή για να κατανοήσουν τη σημασία/ανάγκη της ανακύκλωσης για τη συγκεκριμένη κοινότητα. Άρχισαν να εξωραΐζουν την περιοχή καθαρίζοντας, ξεχορταριάζοντας, φυτεύοντας δενδρύλλια και τοποθετώντας πινακίδες και κάδους ανακύκλωσης.

 


10.Ανάρτηση του Περιβαλλοντικού Κώδικα σε τοίχο στην κεντρική αυλή του σχολείου. Κάθε φορά που τα παιδιά του σχολείου τον βλέπουν, θα θυμούνται τι πρέπει να κάνουν για να βελτιώσουν το περιβάλλον γύρω τους και να γίνουν ενεργοί/-ές πολίτες.

 


11. Μπαζάρ μεταχειρισμένων αντικειμένων όπου συγκεντρώνονται και πωλούνται αντικείμενα σε άριστη κατάσταση και σε πολύ χαμηλές τιμές. Σκοπός είναι να καλλιεργηθεί μια νέα κουλτούρα στη χώρα μας, αυτή της επαναχρησιμοποίησης των αγαθών, με στόχο την καταπολέμηση του υπερκαταναλωτισμού, ο οποίος επιβαρύνει σημαντικά το περιβάλλον. Τα έσοδα διατίθενται για περιβαλλοντικές δράσεις και ενισχύουν επίσης το ταμείο πρόνοιας του σχολείου.
 


12. Μια ομάδα μαθητών/-τριών, καθηγητών/-τριών και καθαριστών/-τριών του σχολείου επιθεωρεί τις αίθουσες διδασκαλίας και ανακοινώνει τα αποτελέσματα. Στο τέλος της χρονιάς, η νικήτρια τάξη βραβεύεται με μια εκπαιδευτική εκδρομή.

 


13. Σε κάθε τάξη υπάρχει στον πίνακα ένα πεδίο για τα «Περιβαλλοντικά Νέα» του σχολείου, όπου αναρτώνται ανακοινώσεις σχετικά με τις περιβαλλοντικές δράσεις και τις ανακοινώσεις του «Οικολογικού Σχολείου».

 


14. Στο πλαίσιο του εξωραϊσμού για τη βελτίωση της αυλής, των αιθουσών διδασκαλίας και του κήπου, τοποθετήθηκαν ζωγραφιές και μηνύματα δύναμης και αισιοδοξίας στους τοίχους του σχολείου για κάθε μαθητή/-τρια.

https://gym-lefkara-lar.schools.ac.cy/data/uploads/oikologika_scholeia/kales-perivallontikes-praktikes-scholeion.pdf



Last modified: Wednesday, 11 October 2023, 3:38 AM