Εισαγωγή

Δεξιότητες Διευκολυντών Ηλεκτρονικής Μάθησης


Αντικείμενο: Στόχος του κύκλου μαθημάτων είναι η παροχή των απαραίτητων τεχνικών και παιδαγωγικών γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων για την αποτελεσματική υποστήριξη και διευκόλυνση μαθησιακών διαδικασιών ομάδων μαθητών σε εικονικά περιβάλλοντα, ούτως ώστε να υποστηρίζεται η ανάπτυξη επαγγελματισμού και η ανάπτυξη ικανοτήτων των διευκολυντών της εικονικής μάθησης.

Τύπος μαθήματος: Ασύγχρονο, με εξατομικευμένο ρυθμό, ανοικτής πρόσβασης

Μαθησιακά αποτελέσματα: Μετά το πέρας της εκπαίδευσης, οι μαθητές:

  1. Θα κατέχουν και θα μπορούν να εφαρμόζουν μεσαίου επιπέδου γνώσεις σχετικά με τους όρους και τις αρχές της εικονικής μάθησης και διδασκαλίας, και να καθορίζουν τους ρόλους και τις ευθύνες των κύριων συμμετεχόντων της εικονικής μάθησης, με επίκεντρο τον ρόλο του διευκολυντή της εικονικής μάθησης και των απαιτούμενων δεξιοτήτων.

  2. Θα μπορούν να διαχειρίζονται και να χρησιμοποιούν κατάλληλα τα απαραίτητα εργαλεία ICT για τη διευκόλυνση της εικονικής μάθησης: διαχείριση δικτύων επικοινωνίας μαθητών και ψηφιακών πόρων, διαχείριση και ενορχήστρωση χρήσης ψηφιακών τεχνολογιών για τη διδασκαλία και τη μάθηση σε ψηφιακό περιβάλλον.

  3. Δημιουργία και διευκόλυνση μιας ψηφιακής μαθησιακής εμπειρίας που απορροφά τους μαθητές σε περιβαλλοντικό, διανοητικό και συναισθηματικό επίπεδο, και που διευκολύνει την απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων δημιουργώντας ένα ευνοϊκό μαθησιακό περιβάλλον μέσω της ικανής εφαρμογής των κατάλληλων εργαλείων και τεχνικών διευκόλυνσης ανά περίσταση και προς όφελος των μαθητών, ούτως ώστε να υποστηρίζονται, καθοδηγούνται, προσανατολίζονται και ενθαρρύνονται τόσο οι ίδιοι, όσο και οι δάσκαλοί του

Περίγραμμα μαθημάτων:

Προετοιμασία ενός διευκολυντή εικονικής μάθησης

Διαδικτυακή Τυπολογία

Ρόλος και λειτουργία εικονικών διευκολυντών

Διαδικτυακές τεχνικές διευκόλυνσης

Εργαλεία ICT για διευκολυντές εικονικής μάθησης

Ανασκόπηση τεχνολογιών

Συστήματα Διαχείρισης Μάθησης

Περιεχόμενο & εργαλεία σύνταξης

Ψηφιακά αρχεία & ψηφιακοί πόροι

Εργαλεία, τεχνικές και μέθοδοι για την προσέλκυση και την υποστήριξη των συμμετεχόντων στην εικονική μαθητεία

Εσείς και η εικονική διευκόλυνση

Εσείς ως διεκολυντής εικονικής μάθησης

Υποστήριξη εικονικών μαθητώνκατάλληλες μέθοδοι και τεχνικές

Ομάδα στόχος:

  • Δάσκαλοι και εκπαιδευτές ενηλίκων από διάφορους χώρους (μη-επίσημη εκπαίδευση ενηλίκων, επαγγελματική κατάρτιση, ανώτερη συνεχής εκπαίδευση κλπ) οι οποίοι θέλουν να γίνουν διευκολυντές της εικονικής μάθησης ή/και να αποκτήσουν γνώσεις και δεξιότητες επί της διευκόλυνσης της εικονικής μάθησης
  • Νεοεισαχθέντες – Αρχάριοι (Νεοεισελθέντες (A1) & Εξερευνητές (A2) & Ενσωματωμένοι (B1) σύμφωνα με το DigCompEdu)

Προϋποθέσεις:

  • Βασικές γνώσεις επί των ICT, εξοικείωση με εξοπλισμό/μαθησιακές πλατφόρμες των ICT
  • Τεχνικός εξοπλισμός (υπολογιστής και πρόσβαση στο διαδίκτυο)

Διάρκεια & φόρτος εργασιών:

  • 3 Ενότητες – 6 ώρες μέγιστη διάρκεια ενότητας
  • Συνολική διάρκεια: 6 εβδομάδες το πολύ, μαζί με την τελική αξιολόγηση
  • Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση και των 3 ενοτήτων αποδίδεται πιστοποιητικό παρακολούθησης
  • Τελική αξιολόγηση/εξέταση: ναι (ΚΟΥΙΖ)

Διαθέσιμες γλώσσεςΕλληνικά GR

Last modified: Thursday, 30 December 2021, 9:41 AM