Στρατηγικές υποστήριξης μέσα στην τάξη 2.2
Θεραπευτικά μέτρα στην τάξη και στο σπίτι – μια εισαγωγή
| Διάρκεια Ενότητας | 45 λεπτά |
| Επιπλέον Διάβασμα | 105 λεπτά |
Σύντομη περιγραφή
Η ενότητα αυτή εισαγάγει επιστημονικά επικυρωμένες τεχνικές που αποσκοπούν στη βελτίωση της ψυχικής υγείας των εφήβων μέσω προσιτών πρακτικών που μπορούν να εφαρμοστούν τόσο στην τάξη όσο και στο σπίτι. Επικεντρώνεται σε μη κλινικές στρατηγικές, όπως η μείωση του στρες με βάση την ενσυνειδητότητα (MBSR), η προοδευτική μυϊκή χαλάρωση (PMR) και οι τεχνικές αναπνοής, οι οποίες έχουν σχεδιαστεί για την ενίσχυση της συναισθηματικής ανθεκτικότητας, τη μείωση του στρες και την υποστήριξη της γνωστικής και συναισθηματικής ανάπτυξης. Αυτές οι πρακτικές δεν απαιτούν επαγγελματική παρέμβαση και μπορούν να εφαρμοστούν ανεξάρτητα από εφήβους, εκπαιδευτικούς και γονείς/κηδεμόνες. Επιπλέον, η ενότητα δίνει έμφαση στην ανάπτυξη μιας υγιούς νοοτροπίας και στην καλλιέργεια της ευγνωμοσύνης ως εργαλεία για την προώθηση της μακροπρόθεσμης ευημερίας. Υποστηριζόμενες από εκτεταμένη έρευνα, οι στρατηγικές αυτής της ενότητας είναι πρακτικές, επεκτάσιμες και προσαρμόσιμες σε διάφορα εκπαιδευτικά και ψυχοκοινωνικά πλαίσια. Με την ενσωμάτωσή τους στην καθημερινή ρουτίνα, οι έφηβοι μπορούν να βελτιώσουν την αυτορρύθμιση, τη διανοητική τους διαύγεια και τις διαπροσωπικές τους σχέσεις. Στόχος είναι η δημιουργία βιώσιμων μηχανισμών αντιμετώπισης και η προώθηση μιας ολιστικής προσέγγισης της ψυχικής υγείας κατά τη διάρκεια αυτού του κρίσιμου αναπτυξιακού σταδίου.
Στόχοι της ενότητας
- Εισαγωγή στρατηγικών ψυχικής υγείας βασισμένων σε αποδείξεις, κατάλληλων για μη κλινικά πλαίσια.
- Εκπαίδευση των εφήβων ως προς το πώς να αναγνωρίζουν και να διαχειρίζονται αποτελεσματικά το στρες.
- Προώθηση της συναισθηματικής αυτορρύθμισης μέσω δομημένων πρακτικών ενσυνειδητότητας.
- Έμφαση στην ευγνωμοσύνη και την ανθεκτικότητα για την υποστήριξη της ψυχολογικής ευημερίας.
- Παροχή πρακτικών εργαλείων στους εκπαιδευτικούς και τους γονείς για την υποστήριξη της ψυχικής υγείας των εφήβων.
Μαθησιακά αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση αυτής της ενότητας, οι εκπαιδευόμενοι θα μπορούν να:
- Κατανοήσουν τα θεωρητικά θεμέλια του στρες, της ενσυνειδητότητας και των τεχνικών χαλάρωσης.
- Αποκτήσουν πρακτικές δεξιότητες σε MBSR, PMR και ασκήσεις αναπνοών κατάλληλες για εφηβικούς πληθυσμούς.
- Αναπτύξουν την ικανότητα να χρησιμοποιούν την ευγνωμοσύνη ως εργαλείο για τη ρύθμιση των συναισθημάτων.
- Αναγνωρίζουν τις φυσιολογικές και ψυχολογικές επιπτώσεις του στρες και να μαθαίνουν πώς να τις μετριάζουν.
- Εξασκηθούν και να καθοδηγηθούν ως προς τις βασικές ασκήσεις ενσυνειδητότητας και αναπνοής.
- Προσδιορίσουν τις προσωπικές αιτίες άγχους και να εφαρμόσουν τις κατάλληλες στρατηγικές αντιμετώπισης.
- Αξιοποιήσουν τεχνικές ευγνωμοσύνης για την ενίσχυση της συναισθηματικής ευημερίας.
- Ενσωματώσουν δομημένες συνεδρίες ενσυνειδητότητας στην καθημερινή ρουτίνα.
- Υποστηρίξουν συνομηλίκους ή συναδέλφους ως προς την μείωση του άγχους και την οικοδόμηση συναισθηματικής επίγνωσης.