Ενότητα 1.5: Ανάγνωση

Γενικές δεξιότητες ενός/μιας εκπαιδευτικού και ενός διαχειριστή/-τριας έργου

Οι γενικές δεξιότητες που πρέπει να έχει ένας διαχειριστής/-τρια έργου, εν προκειμένω ένας/μια εκπαιδευτικός, παρατίθενται παρακάτω (Εικόνα 8). Οι εν λόγω δεξιότητες είναι πολύ σημαντικές όχι μόνο για να είναι κανείς καλός διαχειριστής/-τρια έργων αλλά και καλός/-ή εκπαιδευτικός εν γένει, ενώ είναι απαραίτητες και για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που συναντά κανείς στη ζωή του/της. 


Εικόνα 8: Γενικές δεξιότητες για εκπαιδευτικούς και διαχειριστές/-τριες έργου 


Τα περισσότερα πράσινα έργα μπορούν να υλοποιηθούν χωρίς τη χρήση ψηφιακών εργαλείων.

Είναι χρήσιμο να γνωρίζετε, ωστόσο, ότι διατίθενται εργαλεία που μπορούν να διευκολύνουν ορισμένες διαδικασίες ή να κάνουν τα έργα πιο ενδιαφέροντα και διασκεδαστικά για τους μαθητές/-τριες.

Σήμερα, η ψηφιακή τεχνολογία μπορεί να υποστηρίξει και να ενισχύσει τις δεξιότητες αυτές τόσο στη διδασκαλία όσο και στη διαχείριση έργων.


Ψηφιακές δεξιότητες για εκπαιδευτικούς

Οι ψηφιακές δεξιότητες γίνονται όλο και πιο σημαντικές για τους/τις εκπαιδευτικούς στις σύγχρονες σχολικές τάξεις. Με την εξέλιξη της τεχνολογίας και την ένταξη των ψηφιακών εργαλείων στα προγράμματα σπουδών, οι εκπαιδευτικοί πρέπει να είναι ικανοί/-ές να χρησιμοποιούν μια πληθώρα λογισμικών και υλικού προκειμένου να διδάσκουν με αποτελεσματικό τρόπο και να δεσμεύουν επαρκώς τους μαθητές/-τριες. Το γεγονός αυτό αποδείχθηκε κρίσιμο κατά την περίοδο της πανδημίας της COVID-19.

Ορισμένες βασικές ψηφιακές δεξιότητες για τους/τις εκπαιδευτικούς είναι οι εξής:

  • Εξοικείωση με δημοφιλή εργαλεία εκπαιδευτικής τεχνολογίας (edtech), όπως συστήματα διαχείρισης μάθησης (LMS), διαδραστικοί πίνακες και εκπαιδευτικές εφαρμογές.
  • Εξειδίκευση στα συνήθη λογισμικά παραγωγικότητας, όπως το Microsoft Office, το Google Docs και το Apple iWork.
  • Κατανόηση των βασικών εννοιών κωδικοποίησης και προγραμματισμού καθώς και εμπειρία σε γλώσσες προγραμματισμού όπως η JavaScript και η Python.
  • Γνώσεις σχετικά με την ψηφιακή ασφάλεια και προστασία, συμπεριλαμβανομένου του τρόπου προστασίας των προσωπικών πληροφοριών των μαθητών/-τριών και του τρόπου αντιμετώπισης φαινομένων διαδικτυακής παρενόχλησης.
  • Εξοικείωση με τη χρήση πολυμέσων στην τάξη, όπως η εγγραφή και η επεξεργασία βίντεο και ήχου, ο γραφικός σχεδιασμός και η κινούμενη εικόνα.
  • Αναζήτηση στο διαδίκτυο με αποδοτικό και αποτελεσματικό τρόπο.

Γιατί θα πρέπει ακόμα και οι εκπαιδευτικοί που είναι εξαιρετικά αποδοτικοί/-ές στη διδασκαλία με τον παραδοσιακό τρόπο να αποκτήσουν ψηφιακές δεξιότητες;


Ψηφιακές δεξιότητες για διαχειριστές/-τριες έργων

Είναι γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές/-τριες δεν χρειάζεται να χρησιμοποιούν ψηφιακά εργαλεία για τη διαχείριση έργων, καθώς περνούν καθημερινά πολλές ώρες μαζί στο σχολείο. 

Ωστόσο, είναι χρήσιμο να γνωρίζετε, ως γενική πληροφορία, ότι οι ψηφιακές δεξιότητες καθίστανται όλο και πιο απαραίτητες στη διαχείριση έργων, καθώς όλο και περισσότερες εταιρείες στρέφονται στη χρήση ψηφιακών εργαλείων και πλατφορμών για τον εξορθολογισμό των λειτουργιών τους και τη βελτίωση της συνεργασίας μεταξύ των μελών των επιμέρους ομάδων. Στις δεξιότητες αυτές συγκαταλέγεται η επάρκεια σε λογισμικό διαχείρισης έργων, όπως τα Asana, Trello και Jira, καθώς και η εμπειρία στη χρήση εργαλείων επικοινωνίας και κοινής χρήσης αρχείων, όπως τα Slack, Zoom και Google Drive.

Επιπλέον, η εξοικείωση με εργαλεία ανάλυσης και οπτικοποίησης δεδομένων, όπως το Excel και το Tableau, θεωρείται πολύτιμη για την παρακολούθηση της προόδου του έργου και τον εντοπισμό τομέων που χρήζουν βελτίωσης. Οι ισχυρές ψηφιακές δεξιότητες βοηθούν τους διαχειριστές/-τριες έργων να ηγηθούν και να διαχειριστούν αποτελεσματικότερα τις ομάδες τους καθώς και να λαμβάνουν πιο τεκμηριωμένες αποφάσεις με βάση τα διαθέσιμα δεδομένα.

Ποια είναι τα μειονεκτήματα της ψηφιακής διαχείρισης έργων και πώς μπορούν να αντιμετωπιστούν;


Last modified: Tuesday, 5 September 2023, 5:07 AM